Nabi s.a.w bersabda: Tetaplah dirimu dengan Habbatus Sauda (bijirin hitam) kerana padanya itu terdapat ubat bagi segala penyakit kecuali As-Saam (mati)

Antara Khasiat Habbatus Sauda'
· Meningkatkan sistem ketahanan badan
· Menurunkan paras kolesterol
· Mengurangkan risiko sakit jantung
· Memusnahkan sel tumor dan menurunkan risiko pertumbuhan tumor
· Mencegah dan merawat kanser payudara
· Merendahkan paras gula dalam badan
· Penawar bagi Rheumatism dan anti radang
· Mengurangkan simptom penyakit asma
· Mengurangkan kemurungan
· Meningkatkan pertumbuhan sel darah merah
· Dan banyak lagi...

Di Sebalik Habbatus Sauda'

Dikenali dengan nama saintifiknya, Nigella Sativa. Habbatus Sauda telah ditemui dan digunakan sejak beberapa abad yang lalu di Asia Barat, Timur Tengah, Afrika dan Asia Selatan lebih dari 2000 tahun yang lalu. Ia telah digunakan secara tradisional oleh orang-orang Syria, Mesir purba and juga orang-orang Roman sebagai bahan ramuan kepada beberapa rawatan dan berbagai jenis penyakit dan juga untuk penjagaan kecantikan kulit dan rambut.
Ibnu Sina (980-1037), yang terkenal dengan nashkahnya, “The Canon of Medicine”, yang mana dianggap sebagai buku yang paling terkenal dalam sejarah perubatan samada di Barat atau Timur, merujuk kepada Habbatus Sauda sebagai “biji yang mempertingkatkan tenaga badan dan membantu dalam memulihkan kelesuan dan lemah semangat”
Habbatus Sauda merupakan satu bahan yang kompleks yang terdiri daripada lebih kurang seratus kompaun yang kebanyakannya belum lagi dikaji dan ditemui kegunaannya. Ia adalah kaya dengan sumber asid lemak tidak tepu dan mengandungi 35% minyak, 21% protin dan 38% karbonhidrat.
Harga Runcit:
RM12.00 (Semenanjung)
RM12.50 (Sabah / Sarawak)